Uspokojenie túžob vytvára len túžby nové a pocit šťastia neprichádza. Existujú však postupy ako nájsť šťastie bez ohľadu na to, kde bývate alebo s kým spávate.

Smejte sa
Jednoducho vyjdite na ulicu s úsmevom. Dá sa a hoci možno budete vyzerať na prvý pohľad zvláštne, budete šťastnejší. Je preukázané, že ľudia, ktorí mali na perách úsmev, mali aj lepší osobný pocit šťastia. Vedci na univerzite  Cardiffe vo Walese dokonca zistili, že ľudia, ktorí podstúpili kozmetický zákrok, ktorý im znemožnil mračiť sa, prežívali subjektívnejší pocit šťastia omnoho častejšie ako tí, ktorým klesali kútiky úst.

Choďte na vzduch
Veda už dávno preukázala spojitosť čerstvého vzduchu a pobytu v prírode s pocitom šťastia. vyjdite z mesta do prírody. Niekedy to nie je ani ďaleko. Príroda nám dáva okrem farieb, ktoré upokojujú našu psychiku aj svieži vzduch a hlavne sa prejdete. Pretože chôdza je jedna zo základných terapií ktorá dokáže poraziť aj depresiu.

Siahnite po endorfínoch
Endorfíny si v lekárni nekúpite. Ale viete si ich vytvoriť. Zabehnite si 30 minút, choďte na hodinu do fitnes centra, majte aspoň pätnásťminútový sex. To všetko sú činnosti, ktoré telo zaplavia endorfínmi. A vám zrazu bude jedno, že je vonku zamračené, alebo si sused kúpil drahšie auto, vy si pôjdete na vlne dobrých pocitov.

Majte šťastných priateľov
Ak si sadnete k pivu s kamošmi, ktorí budú len nadávať, nepridá vám to na šťastí. No 20 rokov trvajúca štúdia Framingham Heart Study priniesla zistenia, že ak sa obklopujete ľuďmi, ktorí pociťujú šťastie, nalepí sa aj na vás. Preto je dobré mať tých správnych priateľov, s ktorými vás spájajú spoločné pozitívne zážitky, myšlienky a záujmy. Šťastie v tomto prípade nezáleží na tom, kde sa stretnete, ale aká bude atmosféra. Najviac stimuluje pocit šťastia, že vám niekto rozumie.

Prestaňte sa o šťastie snažiť
Asi najhoršia vec, ktorú môžete spraviť, je stále sa za šťastím naháňať. June Gruberová, psychologička z Yale, v roku 2011 realizovala výskum, v ktorom zistila, že ľudia, ktorí sa neustále naháňali za šťastím a snažili sa byť za každú cenu šťastní, pociťovali vysokú mieru frustrácie. Preto odporúča robiť veci, ktoré vás tešia a tu a teraz. Nezamýšľať sa pritom nad vecou, že šťastný budete až keď... Pretože to vytvára predpoklady sklamania. June Gruberová preto radí sústrediť sa na šťastie ako vnútorný stav, ktorý treba prežívať a nie dosahovať.