Pri poklese váhy totiž môže telo strácať nielen tuk, ale aj systematicky budované svaly. Preto je dobré okrem čísla na váhe sledovať aj signály, ktoré vám telo dáva.

Vyššia námaha pri rovnakej záťaži
Váha ide dole, ale s ňou akoby vás opúšťali sily. Hoci ste ešte pred týždňom dávali na bench presse desať opakovaní, teraz vás už pri ôsmom trasie ako osiku a váhu ste nemenili. Ak to nie je výsledok ťažkej noci, tak to naznačuje jediné. Tuk nie je to, čo z vášho tela odchádza.  Dokonca ak ste museli znížiť váhu, s ktorou bežne cvičíte, je to jasný znak, že chudnutie vám odpísalo aj svalovú hmotu.

Únava pri denných činnostiach
Bežne ste si ráno naložili na seba kopu železa a potom ste celý deň makali ako fretka a zrazu nevládzete. Posilňovňa vás vyšťaví a aj keď ju vynecháte, akoby vám už po obede chýbala energia. Ide o znak toho, že pri chudnutí nejdete len z prebytočných zásob, ale aj z takých, ktoré vás doslova držia pri živote. Je načase prehodnotiť cvičebný aj stravovací režim. Inak vám hrozí stagnácia aj strata svalnatej postavy.

Chudnete príliš rýchlo
Ľudské telo je komplikovaný organizmus a nie vždy sa prispôsobuje našim predstavám. Typickým príkladom je práve chudnutie. Telo sa síce zbavuje tuku skôr, ako svalov, ale ak chudnete príliš rýchlo, alebo ste výrazne obmedzili jedlo, potrebné látky organizmus začne získavať zo svalov a neskôr aj z kostí. Preto ľudia na extrémnych diétach často trpia na zranenia aj ľahké zlomeniny. Preto ak chudnete rýchlosťou viac ako dva kilogramy za týždeň, je veľká pravdepodobnosť, že je to aj na úkor svalov. K peknému svalnatému telu skrátka nemôžete ísť skratkou.

 

Nenapredujete v tréningu
Stagnácia môže byť výsledkom mnohých nesprávnych prístupov k cvičeniu. Jedným z dôvodov môže byť strata svalov počas fázy chudnutia. Ak k stagnácii v tréningu dochádza práve v období rysovačky a pálenia tuku, spomaľte. Pretože vaše telo už začalo na energiu používať aj svalovú hmotu a to nechcete.

Neklesá percento tuku
Pre objektívnejšie posúdenie môžete využiť aj moderné technológie. Je možné využiť inteligentné váhy, ako aj rôzne meracie zariadenia v posilňovni. V tomto prípade nie je potrebné meranie každý deň, stačí raz za mesiac – dva. Ak sa percento vášho telesného tuku nemení, tak je jasné, že chudnete viac zo svalov.