Reklama

Najdrahšie autá roku 2022: Hotové poklady v garáži

Reklama
magazin.sk

Marcos

Externý prispievateľ

Málokto by čakal, že medzi najdrahšie autá tohto roka sa nezaradia najnovšie modely luxusných značiek. Žiadne technológie sa totiž dnes nemajú šancu porovnávať s klasikou, ktorá rastie z roka na rok na cene. Najdrahšie autá totiž ponúkajú jazdu, akú v moderných vozidlách nemáte možnosť zažiť.

Mercedes-Benz 300SLR Uhlenhaut Coupé 

Rok výroby 1955. No a cena? Viac ako 116 miliónov eur na drevo. Toto už nie je len auto, ale zberateľský kúsok a doslova ikona. Hoci sú historické vozidlá dlhodobo zberateľskými highlightmi dražieb, tento mercedes skutočne zažiaril. A príbeh auta? Je to druhý z dvoch kúskov cestného kupé športového 300SLR, ktorý používal brilantný britsko-nemecký inžinier Rudolf Uhlenhaut, ktorý bol tiež mimoriadne talentovaným vodičom. Enormná predajná bola zaplatená cena 5. mája 2022

Ferrari 410 Sport Spider

Opäť ide o ročník 1955. Hoci je každé Ferrari 410 je špeciálne, toto je obzvlášť, pretože je jedným z iba dvoch prototypov s dvojitými zapaľovacími sviečkami pre každý valec a zapaľujú 4,9-litrový motor Lampredi V12. Napriek tomu, že má takmer 70 rokov, zostáva veľmi originálnym autom, s autentickými  číslami motora, podvozku a karosérie. Záujemca zaplatil cez 18 miliónov eur.

Talbot-Lago T150-C SS Teardrop Coupé

Toto zaujímavé vozidlo z roku 1935  sa 4. marca 2022 predalo za fenomenálnych 12,5 milióna libier pri aukcii na ostrove Amelia. Táto cifra je zaujímavá z niekoľkých dôvodov. Nielen preto, že ide o najdrahšie predané Talbot-Lago, ale súčasne ide o najdrahšie francúzske auto, aké sa kedy predalo.

Bugatti Type 57SC Atalante

Auto za bezmála deväť miliónov eur. Pochádza z roku 1937 a je jedným z iba 17 exemplárov.  Dopredu ho ženie 3,3-litrový osemvalec, ktorý má výkon 200 koní. Toto Buggati by poslalo žuť štrk na diaľnici aj mnohé moderné autá.

Ferrari 275GTB/C 

Krásne športové autíčko z roku 1966 sa predalo za čosi vyše sedem miliónov eur. Medzi jeho úspechy patrí, že v roku 1966 nový derivát GTB/C vyhral svoju triedu v Le Mans a rovnako aj v roku  1967. Autíčko prešlo rekonštrukciou, ale stále je to krásny kúsok veterána, ktorý je asi lepšie mať v pancierovej garáži, ako s ním vyraziť na dnešné cesty.

Mercedes-Benz 300SL

Väčšina vyrobených 300SL bola vybavená oceľovou karosériou, zatiaľ čo prvky, ako sú dvere, kapota a veko batožinového priestoru, boli z hliníka. Mercedes-Benz však vyrobil aj malú sériu áut s celohliníkovou karosériou, vďaka čomu sú o 80 kíl ľahšie ako štandardné verzie. No a práve toto autíčko z roku 1955 sa vyštveralo do cenovej hladiny bezmála šesť miliónov eur. 

Vyberáme pre vás niečo PLUS

Autor článku

Marcos

Externý prispievateľ
Ťažko nájsť tému, o ktorej by už nepísal. Dlhoročný spolupracovník Magazínu píše o vzťahoch, zdraví aj zážitkoch, ktoré by človek v živote nemal vynechať.