Nadmerné množstvu kávy
Môže sa zdať, že jedna káva navyše vás preberie k životu, ale vedci majú opačný názor. Nadmiera kofeínu v tele sa podľa výskumov prejavuje podobne ako úzkosť. Ak teda nejakou práve trpíte, káva vám ju môže ešte umocniť.

Alkohol a opica
Nadmerné pitie po sebe zanecháva množstvo stôp a jednou z nich môžu byť aj zhoršené depresívne stavy. Dokonca ide o jeden z hlavných spúšťačov takýchto pocitov. Alkohol sa navyše podpisuje pod spánkovou depriváciou, čo je ďalšia vec zhoršujúca úzkosti.

Zbytočné lieky
Kto užíva lieky, ten by mal čítať aj ich príbalové letáky. Aj tie voľnopredajné totiž môžu obsiahnutými látkami pôsobiť na našu psychiku. Ak sa teda cítite chorľavo a do toho sa na vás zvalila depka, môže to súvisieť s užívanými medikamentmi.

Smäd
Zdá sa to ako banálna príčina, ale nie je. Dôkazom je štúdia, kedy ľuďom zmenili ich bežne prijímané množstvo vody počas dňa. Tým, ktorým ubrali, klesla nálada, tým, ktorým pridali, išlo naladenie hore. Pozor teda na smäd!

Pokles cukru v krvi
Žiadne prekvapenie, že nízka hladina cukru v krvi ovplyvňuje náladu. Ak sa cítite psychicky zle a navyše vynecháte jedlo, výrazne si pohoršíte. Klesne cukor a klesne ešte viac aj vaše rozpoloženie.

Nevyvážená strava
V súvislosti s jedením treba prízvukovať kvalitnú stravu ako takú. Dlhodobé kolísanie nálad či dokonca pretrvávajúca depresia totiž môžu byť ovplyvnené aj nevhodným stravovaním. Bez dostatku živín a vitamínov sa telo ani psychika nezotavia.

Nedostatok spánku
Javí sa to ako začarovaný kruh - depka a smútok zhoršujú spánok, nedostatok spánku zase zhoršuje psychický stav. Dá sa však cielene naučiť, ako hlavu odreagovať a ako sa pripraviť na spánok. Vtedy by sa veci mali zlepšiť.

Nadmerné mobilovanie
Doba moderná nám priniesla mnoho výhod, ale aj presný opak. Napríklad neustále surfovanie na sociálnych sieťach preukázateľne podporuje pochybovanie o vlastnom živote a následné stavy úzkosti. Preto sa snažte držať si mieru na Facebooku i Instagrame a majte ich pre zábavu, nie ako ničiteľov vášho sebavedomia.

Čítanie negatívnych správ
Netvrdíme, že si máte pred realitou zatvárať oči, ale ak sa necítite psychicky dobre, netreba si púšťať správy. Zväčša je v nich veľa negatívnych informácií, čo môže zbytočne zhoršiť stav.

Samota
Počas prekonávania depky by človek bol najradšej sám, ale aj to je jedna z príčin, prečo sa z toho nevie vyhrabať. Príliš samoty škodí, pretože ako sa obrazne vraví - depka rada zapĺňa prázdne miesta. Takže jej na to nedajte šancu.