MENU
Menu
Optimizmus.

Štýl Chýba vám optimizmus? 9 trikov, aby fungoval aj u vás

Pozitívne myslenie nie je len mýtus. Ak je brané so všetkou vážnosťou, dokáže výrazne zlepšiť život - od vzťahov, cez spánok až po úspechy v práci. Toto všetko a ešte viac dosiahnete, ak si správne nastavíte hlavu.

1. Je to o vás
Väčšina ľudí si myslí, že ich šťastie závisí od vonkajších okolností. To znamená od niekoho iného, od názorov ostatných či napríklad množstva peňazí. Skúsenosti však vravia, že je to len o nás samých a našom vnútornom nastavení. Ako sa vnímame my, tak budeme vnímať aj život a tak nás bude vnímať aj okolie.

2. Pozitívne mantry
Na negatívne veci sa človek sústredí akosi ľahšie a rýchlejšie im uverí. Preto sa nám do hlavy vkrádajú myšlienky ako “nie som dosť dobrý”, “mohol som to urobiť aj lepšie” a podobne. Ak tento prístup zmeníte a naopak si budete opakovať, že ste dostatočne dobrý a nabudúce veci urobíte správne, dostaví sa aj lepší pocit zo života. Netreba byť na seba neprávom tvrdý.

3. Nielen ostatní, ale aj vy
Je skvelé tešiť sa z ľudí vo svojom okolí a prežívať s nimi ich úspechy. Treba však rovnako pozitívne pozerať aj na vlastné činy a úspechy, nie ich podhodnocovať či rovno prehliadať. Toto býva častým problémom, ktorý má množstvo ľudí. Nie je to prehnané sebavedomie, iba zdravý prístup k sebe samému. Tešte sa zo seba tak ako z blízkych.

4. Hľadajte pozitíva
Znie to ako klišé, ale vo všetkom by ste mali hľadať nejaké pozitíva. Hoci sa niečo nepodarí alebo dorazí zlá správa, je prirodzené, že to v prvom momente precítite negatívne. Následne však treba nájsť iný pohľad na vec a pocity v sebe vyvážiť. Inak sa z negativizmu nevyhrabete.

5. Nerobte závery
Keď sa niečo nevydarí, optimisti na to hľadia ako na separátnu udalosť, po ktorej príde ďalšia vydarenejšia, pesimisti z toho urobia záver, že sa už nikdy nič nepodarí. Aj toto je teda jeden z receptov na vylepšenie života - pozerajte na veci ako na separátne udalosti a “nepredpovedajte” negatívnu budúcnosť. 

6. Riešenie je základ
Ďalšiu zmenou by malo byť to, že sa v potrebnom momente nebudete sústrediť na problém, ale na jeho riešenie. Pesimisti zbytočne dlho zalamujú rukami a nadávajú, kým optimisti sa snažia nájsť spôsob nápravy a zatiaľ sa z veci vyhrabú. A môže sa ísť ďalej. 

7. Máte vzor?
Ak máte nejakého človeka, ktorý je pre vás v optimizme vzorom - pokojne aj celebritu, ak nie niekoho z okolia -, pozrite sa bližšie na jeho správanie a napodobnite ho. Skúste nejaký čas reagovať na podnety ako váš vzor a uvidíte ten rozdiel.

8. Obklopte sa pozitivizmom
Nie je tajomstvom, že na človeka výrazne vplýva okolie. Najväčšia sila je síce vo vás samotnom, no ak máte pri sebe vyslovene negatívnych ľudí, bude to ťažký boj. Smerom k optimizmu by vás okamžite posunulo to, ak by ste boli obklopení usmiatiami a pozitívnymi ľuďmi. 

9. Fejkujte to
Nebudeme sa tváriť, že optimizmus je niečo, čo k sebe človek pritiahne zo dňa na deň. Treba na ňom pracovať, poznať samého seba a postupne meniť svoje spôsoby. Kým sa k zmene dostanete, pokojne optimizmus “hrajte”.  Je vedecky dokázané, že vieme oklamať seba samého, hoci sa smejeme či tešíme nasilu. Telo na to reaguje a aj to je potrebná zmena.