MENU
Menu
zdroj: INAI Model
a

Spektrum Modelky, ktoré neexistujú: Tváre sú dielom umelej inteligencie

Firma, ktorá potrebuje svoj produkt propagovať prostredníctvom modelky, už nepotrebuje skutočnú ženu. Aspoň nie v Japonsku, kde práve na tento účel pomaly začínajú nastupovať virtuálne modelky.

Tváre, ktoré vidíte na fotografii vyššie, v skutočnosti vlastne neexistujú. Ide o výsledok činnosti umelej inteligencie. Tak trochu kontroverznú službu ponúka japonská spoločnosť INAI Model, ktorej názov je vlastne dvojzmyslom. V preklade z japončiny totiž znamená „modelka, ktorá neexistuje“.

Tváre sú síce založené na podobách skutočných žien, ktoré sa v priestoroch firmy INAI Model nechali odfotiť, ale zábery následne prešli úpravami umelej inteligencie. Výsledok sa tak už vôbec nepodobá na tvár skutočnej modelky.

A prečo má vlastne niekto potrebu kupovať si na marketingové účely fotky virtuálnych modeliek? Predstavitelia INAI Model tvrdia, že človek je nedokonalý a firmy vlastne nevedia, kto propaguje ich produkt. Čo ak sa ukáže, že žena, ktorá účinkuje napríklad v reklame na letenky, si privyrába aj nakrúcaním filmov pre dospelých? V konzervatívnom Japonsku by škandál mohol položiť firmu na lopatky, ale použitím virtuálnych modeliek nič podobné nehrozí. Nemajú totiž nič, čo by bolo treba zamiesť pod koberec.

INAI Model pracuje na stále nových a nových tvárach a virtuálne modelky vraj idú pekne na odbyt. V závislosti na kvalite rozlíšenia sa cena tvárí pohybuje v rozmedzí 150 až 300 eur. Zatiaľ vyzerajú všetky „modelky“ ako približne 25-ročné ženy, ale firma plánuje vyrábať aj staršie, ktoré budú určené na propagáciu serióznejších produktov.

Ide však len o fotografie, zatiaľ čo v Číne už majú aj moderátorov, ktorí v skutočnosti neexistujú, ale sú produktom činnosti umelej inteligencie. Myslíte, že podobný trend dorazí v dohľadnej dobe aj k nám? Dajte nám vedieť v komentároch.