Najpopulárnejšími značkami v ZSSR boli Moskvič, Záporožec, Volga a Pobeda. V ich fabrikách schádzali z výrobných liniek vozidlá, ktoré by ste dnes chceli mať doma len pre ich sentimentálnu hodnotu. Autám zo západu nedokázali konkurovať ani v čase, keď boli nové, keďže však v ZSSR (a v podstate za celou železnou oponou) neexistoval voľný trh a tým pádom ani konkurencia, nik netlačil na vývoj lepších a konkurencieschopnejších áut.

Vozidlá zo ZSSR sa tak neradili medzi najlepšie, ale zato ich bol večný nedostatok. V Sovietskom zväze bežní ľudia čakali na auto aj roky. V časoch najväčšej slávy exportoval ZSSR 300-tisíc až 400-tisíc áut do zahraničia a svojich vlastných občanov nechával čakať v poradovníku. Dopyt dokázal uspokojiť ponuku len na asi 45 percent.

V našej galérii uvidíte, ako vyzerali reklamné a propagačné plagáty na autá, z ktorých na mnohé si iste spomínate.