Chýbajú vám hormóny spánku

V súvislosti so spánkom sa najčastejšie skloňuje melatonín. Lenže ani v prípade, že si ho budete dopĺňať tabletkami, nemusíte začať spávať lepšie. Problém totiž je, že melatonín, na dobrý spánok nestačí. Omnoho lepšie, zdravšie a účinnejšie je to skúsiť prirodzenou cestou. A to sexom.

Hormóny dobrého spánku

Sex zakončený orgazmom uvoľňuje najmä tri hormóny, ktoré uľahčujú zaspávanie. Oxytocín, prolaktín a dopamín. Oxytocín pôsobí ako sedatívum, prolaktín vytvára pocit spokojnosti a dopamín je známy ako hormón dobrej nálady. Vďaka tomuto koktailu zaspíte ako dudok.

Problém môže byť zjavný v novom vzťahu

Najčastejšie sa problémy so spánkom zvyknú objaviť u mužov, ktorí pred pár mesiacmi začali nový vzťah. Dôvod je naozaj jednoduchý. Telo si totiž na príjemné opiáty, a to dokonca aj tie, ktoré si samo vyrobí, rýchlo zvyká. Preto ak mu odoberiete dávku, nastáva závažný problém. Ak ste s novou frajerkou súložili každý alebo každý druhý deň a zrazu máte sex maximálne raz za týždeň, telo zvyknuté na pravidelný prísun hormónov dobrého spánku začína štrajkovať.

Čo ak nemôžete pokračovať so sexom?

Nie každá dvojica dokáže v dlhodobom vzťahu súložiť s intenzitou čerstvo zamilovaných. No čo robiť, ak nechcete namiesto spánku len žmúriť do tmy? Doprajte telu sexuálne hormóny aspoň pravidelne. Či už raz týždenne, alebo mesačne. Zvykne si na ich prísun ako váš žalúdok na pravidelné jedlo. Je na vás, ako si systém nastavíte, ale skúste ho dodržiavať. Upraví sa vám aj spánok.

Prvá pomoc

Masturbácia pomôže, ale ak chcete nahradiť hormóny, ktoré spôsobil nedostatok spánku, musí byť len čerešničkou na torte tesne pred spaním. Počas dňa si dajte ľahký tréning, kardio, aby sa telo unavilo a načerpalo hormóny šťastia a súčasne eliminovalo stres. Vďaka tomu môžete kompenzovať výpadok sexu a spávať lepšie. Hoci ak máte so spánkom problémy dlhodobo, najistejšie ja jednoducho pridať v intímnej aktivite.