Ako píše Autobild, kúpa auta, či už nového alebo ojazdeného, je veľkým jednorazovým výdavkom pre takmer každú slovenskú domácnosť. Bežný spotrebiteľ si vozidlo môže dovoliť často len vtedy, ak dlhodobo sporí alebo si musí zobrať úver. Dobrou správou je, že podľa analýzy sa trh automobilov správa cyklicky - to znamená, že v istom období ceny spravidla klesajú, kým v inom zasa rastú.
Správajte sa proti trendu
Ak potrebujete auto okamžite, mali by ste zvážiť alternatívy, ako je prenájom auta alebo v našich končinách nie veľmi rozšírený operatívny leasing pre súkromné osoby. Ak chcete pri kúpe auta ušetriť, mali by ste kupovať vtedy, keď všetci predávajú. Anticyklickosť je čarovné slovíčko, s ktorým môžete pri kúpe auta ušetriť nemalé eurá.
Vystavenie nového auta nepriaznivému počasiu a možno aj cestnej soli je niečo, čomu sa chcú mnohí majitelia áut vyhnúť. Dôvodom je rýchla potenciálna strata hodnoty spôsobenej zimným počasím. Dopyt je preto zodpovedajúcim spôsobom slabší a predajcovia, ktorí chcú predávať, musia neraz reagovať na klesajúci dopyt nižšími cenami či dodatočnými zľavami.
Sledujte aktuálne dianie
Veľkú rolu vo vývoji cien nových áut zohrávajú aj medzinárodné automobilové veľtrhy, ktoré sa konajú každú jeseň, ako napríklad Medzinárodný autosalón IAA v Mníchove alebo Mondial Paris Motor Show, známejší ako „Parížsky autosalón“. Automobilky tu prezentujú svoje najnovšie modely alebo facelifty aktuálneho modelu.
Ak však nepotrebujete nutne vlastniť to najnovšie z ponuky, toto je ideálna doba na nákup nového auta. Predajcovia totiž v snahe vypredať skladové zásoby a využiť posledné výrobné kapacity poskytujú výrazné dodatočné zľavy na končiace modely.
Automobilky svoje novinky často prezentujú ako to najlepšie v triede, a preto je potrebné pre ne uvoľniť výstavnú plochu. Ak teda nemáte nutkanie využívať najmodernejšie technológie, môžete potenciálne ušetriť tisíce eur.
A odchádzajúci model pritom nemusí byť horšia voľba. Predchádzajúce modely sú väčšinou technicky relatívne aktuálne a vyspelé. Okrem toho sa hovorí, že automobilky ku koncu produkcie dokážu vychytať všetky detské chyby a poruchy, s ktorými sa museli pasovať majitelia prvých vyrobených kusov.