Online videá sú dnes populárnejšie než kedykoľvek predtým a niet divu, že sa milióny ľudí z celého sveta snažia uživiť práve ich vyrábaním. Koncentrácia youtuberov však nikde na svete nie je vyššia než v indickej dedine Tulsi. Žije tu asi tritisíc ľudí a z toho sa viac než tretina snaží živiť tým, že nahráva videá na YouTube. Mnohí z nich boli kedysi roľníkmi, ale potom, ako sa dopočuli, že niektorým z ich kolegov sa dvojnásobne až trojnásobne zvýšil príjem potom, ako sa vykašľali na obrábanie pôdy a začali sa živiť videami, sa aj oni rozhodli pre kariérnu zmenu.
Príbeh indickej „YouTube dediny“ začal, keď sa dvaja kamaráti Gyanendra Shukla a Jai Verma rozhodli dať v práci výpoveď. Jeden pracoval v IT, druhý bol učiteľom. Obaja si však povedali, že nakrúcaním videí zarobia viac, a mali pravdu. Zvesti o ich úspechu sa po dedine rýchlo rozniesli a inšpirovali ďalších miestnych.
„Kedysi som robil IT-čkara, v kancelárii sme mali vysokorýchlostný internet a väčšinu času som trávil pozeraním videí na YouTube,“ zveril sa médiám Gyanendra Shukla. „V roku 2011 či 2012 sa spustila nová verzia YouTube, bolo tam málo kanálov a väčšinu z nich ma nebavilo sledovať. A tak som sa rozhodol, že sám začnem tvoriť zaujímavé videá. Dal som výpoveď a pustil sa do práce.“
Odhaduje sa, že tvorením videí sa dnes živí, alebo si ním privyrába, asi 40 percent dedinčanov. Ich revírmi sú YouTube, Instagram a TikTok. Najmladší má 15 rokov, najstaršou youtuberkou je 85-ročná žena. Len približne 40 kanálov je však skutočne úspešných a venujú sa širokému spektru záujmov od humoru cez hudbu až po vzdelávanie. Najpopulárnejší má slušných 100-odberateľov.
Viete si predstaviť, že by ste sa živili tvorením videí? Dajte nám vedieť v komentároch.