< späť na článok: 

História značky Opel: Firma najprv nevyrábala autá

1 / 58 -

2 / 58 - Dobová maľovaná reklama zachytáva všetky tri výrobky spoločnosti: šijací stroj, bicykel a automobil. zdroj: Auto BIld

3 / 58 - Aj v súčasnosti je Opel aktívny v segmente úžitkových vozidiel. Tak to bolo už aj v rokoch 1911 až 1914, keď vyrábal model Opel 5/10 PS Lieferwagen. Uplatnil sa u remeselníkov, ale aj v poštovej službe. zdroj: Auto BIld

4 / 58 - Päť bratov Oplovcov v roku 1895 na propagačnej fotografii. zdroj: Auto BIld

5 / 58 - Opel Patent-Motorwagen System-Lutzmann z roku 1899. zdroj: Auto BIld

6 / 58 - Plagát z roku 1888. zdroj: Auto BIld

7 / 58 - Carl von Opel vedľa veľkého bicykla v roku 1889. To sa už éra týchto obrov chýlila ku koncu a vo výrobe sa naplno presadili bicykle s rovnako veľkými kolesami. zdroj: Auto BIld

8 / 58 - Opel 4 PS Rosnička z roku 1924. Malé, jednoduché a lacné auto, ktoré si majiteľ aj sám šoféroval. Do roku 1930 sa podarilo jeho cenu stlačiť na 1 930 mariek, vďaka lineárnej montážnej linke a rastúcemu dopytu. zdroj: Auto BIld

9 / 58 - Opel Blitz 6 2,5 t Pritschenwagen (3,5-57) 1931–34. zdroj: Auto Bild

10 / 58 - Montáž modelu Opel Kapitän 2,5 Liter z rokov 1938 až 1940. Na predvojnovej výrobe jasne cítiť vplyv amerického vlastníka GM. zdroj: Auto BIld

11 / 58 - Pretekár Kurt C. Volkhart na raketami poháňanom rýchlostnom špeciály Opel RAK1 v roku 1928. Rýchlostné rekordy boli významnou súčasťou propagácie značky a jazdci boli skutočnými hviezdami tej doby. zdroj: Auto BIld

12 / 58 - Rüsselsheime v roku 1935. Výrobné dielne aj administratívna budova. Z malej dediny sa za pár desaťročí stalo veľké mesto. zdroj: Auto BIld

13 / 58 - Prezentácia dennej produkcie Opla 4/12 PS na pretekárskej dráhe aj s dychovkou. zdroj: Auto BIld

14 / 58 - Opel Admiral Limousine vo štvordverovom vyhotovení je z rokov 1938 až 1939 zdroj: Auto BIld

15 / 58 - Opel Olympia 1,3 Liter Cabrio-Limousine z rokov 1935 až 1937. Vyrobilo sa 13 237 kusov, čo na tú dobu nebolo vôbec zlé. zdroj: Auto BIld

16 / 58 - Legenda. Opel Kadett v dvojdverovom vyhotovení Special Sedan sa vyrábal tesne pred vojnou v rokoch 1938 až 1940. V ZSSR sa Kadett vyrábal ako Moskvič 400 a 401 od 1946 do 1956. zdroj: Auto BIld

17 / 58 - Počas nútenej vojenskej produkcie sa v Opli vyrábal armádny nákladný automobil Opel Blitz so šesťvalcovým motorom s objemom 3 626 cm3 a výkonom 68 koní. Výroba trvala od roku 1937 do konca vojny v roku 1945. zdroj: Bernhard Schmidt

18 / 58 - Výrobné haly, kde sa plánovala výroba modelu Kadett K38. Po spojeneckom bombardovaní bola silne poškodená. zdroj: Auto Bild

19 / 58 - Závod Opel v Rüsselsheime bol zničený počas spojeneckých náletov. Zachované časti odviezli Sovieti v rámci povojnových reparácii, hoci Rüsselsheim ležal v americkej okupačnej zóne. zdroj: Auto BIld

20 / 58 - Unikátna fotografia, ktorá sa podarila AUTO BILDU. V pozadí Opel Kadett K38 z roku 1938 a v popredí Moskvič M 401 z roku 1957. Identické autá. Aj keď Moskvič mal výkon 26 koní a Kadaett len 23. zdroj: Roman Rätzke

21 / 58 - Opel Blitz 1.75t bol malú úžitkový automobil z rokov 1950–56, ktorý pomáhal postaviť na nohy vojnou zničenú nemeckú ekonomiku. zdroj: Auto BIld

22 / 58 - Opel Blitz 1.75t Kässbohrer Kleinbus z rokov 1952 až 1960. Malý výletný autobus s presklenou strechou využíval podvozok nákladného auta Blitz. zdroj: Auto BIld

23 / 58 - Opel Kapitän, šesťvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra a výkonom 55 kW (75 k). Rok výroby 1956. zdroj: Lena Willgalis

24 / 58 - Opel Olympia Rekord P 1700. Motor mal objem 1 680 cm3 a výkon 40 kW (55 k). Výroba bežela v rokoch 1957 až 1960. zdroj: Auto Bild

25 / 58 - Opel Olympia Caravan z roku 1956. Názov Caravan v sebe spájal car and van - teda dodávku a auto. Škoda, že Opel od tohto pomenovania kombíkov upustil, lebo minimálne v Nemecku sa názov dlho používal ako synonymum pre všetky kombi. zdroj: Auto Bild

26 / 58 - Opel Kapitän z roku 1959 zaznamenal rekord. Stal sa Oplom s poradovým číslom 2 000 000. zdroj: Auto BIld

27 / 58 - Opel Rekord P2 sa vyrábal v rokoch 1960 až 1963 vo viacerých karosárskych vyhotoveniach. Na obrázku je dvojdverové. zdroj: Christof R. Schmidt Photography

28 / 58 - Opel Kadett (A) v rokoch 1962 až 1965. S týmto autom sa značka dostala opäť na špičku svetovej automobilovej výroby. zdroj: Auto BIld

29 / 58 - Opel Kapitän z roku 1962. zdroj: AUTO BILD- Lindlahr

30 / 58 - Opel Rekord A vo výrobných dielňach v Rüsselsheime v roku 1963. Takmer ako americké krížniky ciest. zdroj: Auto BIld

31 / 58 - Čím väčší, tým lepší. Neprešlo ani desaťročie od skončenia vojny, oceľové plechy už neboli nedostatkovým tovarom a Opel vyrába limuzínu Admiral. Prvá generácia sa vyrábala v rokoch 1964 až 1965. zdroj: Auto BIld

32 / 58 - Opel Commodore bol limuzínou s radovým šesťvalcom s objemom 2,5 litra a výkonom 84kW (115 k). Motor bol prepojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou. Auto vážilo napriek veľkým rozmerom len 1 230 kg. V roku 1969 stálo 10 445 mariek. zdroj: Henning Hinze

33 / 58 - Európska klasika s americkým motorom V8. Opel Diplomat V8 Coupé mal vidlicový osemvalec s objemom až 5 354 cm3 a s výkonom 169 kW (230 k). Rok výroby 1967. zdroj: Holger Neu

34 / 58 - Opel Rekord C Caravan v roku 1971 oslavuje 10 miliónty vyrobený exemplár. zdroj: Auto Bld

35 / 58 - Nielen veľkými limuzínami bol Opel živý na začiatku sedemdesiatych rokov. Malé športové auto z vyzývavým vzhľadom a arogantne prižmúrenými očami, to bol Opel GT. Na obrázku je typ 79 z rokov 1970 až 1973. zdroj: Auto BIld

36 / 58 - Opel GT 1900 so štvorvalcovým radovým motorom s objemom 1,9 litra mal výkon 66 kW/90 k. Cena nového v roku 1971 bola 12 210 mariek. zdroj: Christoph Boerries

37 / 58 - Opel Manta A z rokov 1972 až 1975. zdroj: Auto Bild

38 / 58 - Opel Manta B bola dizajnová štúdia z roku 1973. zdroj: Roman Raetzke

39 / 58 - Opel Kadett C GT/E z roku 1977. Obľúbené športové auto malo motor s objemom dva litre a výkon 115 koní, čo stačilo na rýchlosť 190 km/h! Na tú dobu to bolo delo. zdroj: Markus Brass

40 / 58 - Opel Ascona C, osobný automobil strednej triedy, sa vyrábala v rokoch 1981 až 1988 (prvá generácia A od roku 1970). Jej nasledovníkom bol Opel Vectra. zdroj: Christoph Boerries

41 / 58 - Prvý Opel Zafira sa vyrábal medzi rokmi 1999 až 2003. Opel zase správne trafil dopyt po veľkých jednopriestorových MPV. Koncepciu potom rozvíjal vo viacerých veľkostiach. zdroj: Auto BIld

42 / 58 - Opel Signum 3,2 V6 sa vyrábal len v krátkom období 2003 až 2008, výhradne počas jednej generácie. Odvodený bol od modelu Opel Vectra. Signum využívalo platformu GM Epsilon s dlhým rázvorom, ktorú používal aj Opel Vectra Caravan. Jeho nástupcom bola Insignia Sports Tourer - hoci tá mala iný typ karosérie. zdroj: Auto Bild

43 / 58 - Opel Corsa-e z roku 2019. Elektromobil je tu! zdroj: Auto BIld

44 / 58 - Walter Rohrl na Opli Ascona. zdroj: Auto BIld

45 / 58 - Ari Vatanen na Safari rely. zdroj: Auto BIld

46 / 58 - Podobizeň zakladateľa spoločnosti Adama Opla (1837 – 1895). Začiatku výroby áut sa nedožil. zdroj: Auto BIld

47 / 58 - Reklama z roku 1899. Všetko to začalo šijacími strojmi. Opel sa pri nich naučil precíznu jemnú mechaniku a kvalitné dielenské vypracovanie. zdroj: Auto BIld

48 / 58 - Toto je už originál z vývoja firmy Opel. Typ Motorwagen 10/12 PS Tonneau z roku 1903. Ako už hovorí jeho názov, mal 12 koní. zdroj: Auto Bild

49 / 58 - Pásová výroby bicyklov značky Opel v roku 1927. zdroj: Auto BIld

50 / 58 - Opel 4/8 PS vo verzii dvojsedadlové torpedo. Oveľa známejší je však pod prezývkou Doktorwagen, ktorú dostal pre svoju obľúbenosť u doktorov. Na obrázku je exemplár z roku 1909. zdroj: Auto Bild

51 / 58 - Zdvihový objem 12,3 litra a výkon 260 k (191 kW) – v roku 1914 to bolo najvýkonnejšie vozidlo vyrobené v továrni Opel: Zelené monštrum alebo Grünes Monster. Dokáže dosiahnuť rýchlosť až okolo 230 km/h. zdroj: Auto Bild

52 / 58 - Opel RAK2 - druhá generácia raketového auta využívala 24 rakiet na pevné palivo. 23. mája 1928 dosiahol Opel RAK2 rýchlosť 238 km/h. Podobné pokusy boli vždy spojené s veľkým rizikom a obrovským diváckym záujmom. zdroj: Auto Bild

53 / 58 - Opel Admiral Cabriolet. Štvordverová karoséria s aerodynamickým tvarom z rokov 1938 až 1939. zdroj: Auto Bild

54 / 58 - Opel Kadett Special Sedan bol dvojdverový. Výroba bežala medzi rokmi 1938 až 1940, potom bol Opel nútený prejsť na vojenskú produkciu pod štátnym riadením. General Motors nemal na výrobu počas vojny dosah. Po vojne bola značná časť výroby zničená a zvyšnú zabrali Sovieti. zdroj: Auto Bild

55 / 58 - Opel Olympia Rekord P1 Caravan z roku 1959. Mala motor s objemom 1,5 litra a s výkonom 45 koní. zdroj: AUTO BILD - Krieger

56 / 58 - Opel Corsa (A) 1982–1993. Prvú Corsu propagovala aj vtedajšia nemecká tenisová hviezda Stefi Grafová. zdroj: Auto BIld

57 / 58 - SUV, ktoré ani nevedelo, že založilo legendu SUV. Opel Frontera prvej generácie sa vyrábal v rokoch 1991 až 1995. Auto s pohonom všetkých kolies do mesta aj do lesa. Geniálny nápad. zdroj: Auto BIld

58 / 58 - Opel Mokka-e z roku 2020 ju už súčasťou najnovšej éry. zdroj: Auto Bild

História značky Opel: Firma najprv nevyrábala autáHistória značky Opel: Firma najprv nevyrábala autá
Dobová maľovaná reklama zachytáva všetky tri výrobky spoločnosti: šijací stroj, bicykel a automobil.Dobová maľovaná reklama zachytáva všetky tri výrobky spoločnosti: šijací stroj, bicykel a automobil.
Aj v súčasnosti je Opel aktívny v segmente úžitkových vozidiel. Tak to bolo už aj v rokoch 1911 až 1914, keď vyrábal model  Opel 5/10 PS Lieferwagen. Uplatnil sa u remeselníkov, ale aj v poštovej službe.Aj v súčasnosti je Opel aktívny v segmente úžitkových vozidiel. Tak to bolo už aj v rokoch 1911 až 1914, keď vyrábal model  Opel 5/10 PS Lieferwagen. Uplatnil sa u remeselníkov, ale aj v poštovej službe.
Päť bratov Oplovcov v roku 1895 na propagačnej fotografii.Päť bratov Oplovcov v roku 1895 na propagačnej fotografii.
Opel Patent-Motorwagen System-Lutzmann z roku 1899.Opel Patent-Motorwagen System-Lutzmann z roku 1899.
Plagát z roku 1888.Plagát z roku 1888.
Carl von Opel vedľa veľkého bicykla v roku 1889. To sa už éra týchto obrov chýlila ku koncu a vo výrobe sa naplno presadili bicykle s rovnako veľkými kolesami.Carl von Opel vedľa veľkého bicykla v roku 1889. To sa už éra týchto obrov chýlila ku koncu a vo výrobe sa naplno presadili bicykle s rovnako veľkými kolesami.
Opel 4 PS Rosnička z roku 1924. Malé, jednoduché a lacné auto, ktoré si majiteľ aj sám šoféroval. Do roku 1930 sa podarilo jeho cenu stlačiť na 1 930 mariek, vďaka lineárnej montážnej linke a rastúcemu dopytu.Opel 4 PS Rosnička z roku 1924. Malé, jednoduché a lacné auto, ktoré si majiteľ aj sám šoféroval. Do roku 1930 sa podarilo jeho cenu stlačiť na 1 930 mariek, vďaka lineárnej montážnej linke a rastúcemu dopytu.
Opel Blitz 6 2,5 t Pritschenwagen (3,5-57) 1931–34.Opel Blitz 6 2,5 t Pritschenwagen (3,5-57) 1931–34.
Montáž modelu Opel Kapitän 2,5 Liter z rokov 1938 až 1940. Na predvojnovej výrobe jasne cítiť vplyv amerického vlastníka GM.Montáž modelu Opel Kapitän 2,5 Liter z rokov 1938 až 1940. Na predvojnovej výrobe jasne cítiť vplyv amerického vlastníka GM.
Pretekár Kurt C. Volkhart na raketami poháňanom rýchlostnom špeciály Opel RAK1 v roku 1928. Rýchlostné rekordy boli významnou súčasťou propagácie značky a jazdci boli skutočnými hviezdami tej doby.Pretekár Kurt C. Volkhart na raketami poháňanom rýchlostnom špeciály Opel RAK1 v roku 1928. Rýchlostné rekordy boli významnou súčasťou propagácie značky a jazdci boli skutočnými hviezdami tej doby.
Rüsselsheime v roku 1935. Výrobné dielne aj administratívna budova. Z malej dediny sa za pár desaťročí stalo veľké mesto.Rüsselsheime v roku 1935. Výrobné dielne aj administratívna budova. Z malej dediny sa za pár desaťročí stalo veľké mesto.
Prezentácia dennej produkcie Opla 4/12 PS na pretekárskej dráhe aj s dychovkou.Prezentácia dennej produkcie Opla 4/12 PS na pretekárskej dráhe aj s dychovkou.
Opel Admiral Limousine vo štvordverovom vyhotovení je z rokov 1938 až 1939Opel Admiral Limousine vo štvordverovom vyhotovení je z rokov 1938 až 1939
Opel Olympia 1,3 Liter Cabrio-Limousine z rokov 1935 až 1937. Vyrobilo sa 13 237 kusov, čo na tú dobu nebolo vôbec zlé.Opel Olympia 1,3 Liter Cabrio-Limousine z rokov 1935 až 1937. Vyrobilo sa 13 237 kusov, čo na tú dobu nebolo vôbec zlé.
Legenda. Opel Kadett v dvojdverovom vyhotovení Special Sedan sa vyrábal tesne pred vojnou v rokoch  1938 až 1940. V ZSSR sa Kadett vyrábal ako Moskvič 400 a 401 od 1946 do 1956.Legenda. Opel Kadett v dvojdverovom vyhotovení Special Sedan sa vyrábal tesne pred vojnou v rokoch  1938 až 1940. V ZSSR sa Kadett vyrábal ako Moskvič 400 a 401 od 1946 do 1956.
Počas nútenej vojenskej produkcie sa v Opli vyrábal armádny nákladný automobil Opel Blitz so šesťvalcovým motorom s objemom 3 626 cm3 a výkonom 68 koní. Výroba trvala od roku 1937 do konca vojny v roku 1945.Počas nútenej vojenskej produkcie sa v Opli vyrábal armádny nákladný automobil Opel Blitz so šesťvalcovým motorom s objemom 3 626 cm3 a výkonom 68 koní. Výroba trvala od roku 1937 do konca vojny v roku 1945.
Výrobné haly, kde sa plánovala výroba modelu Kadett K38. Po spojeneckom bombardovaní bola silne poškodená.Výrobné haly, kde sa plánovala výroba modelu Kadett K38. Po spojeneckom bombardovaní bola silne poškodená.
Závod Opel v Rüsselsheime bol zničený počas spojeneckých náletov. Zachované časti odviezli Sovieti v rámci povojnových reparácii, hoci Rüsselsheim ležal v americkej okupačnej zóne.Závod Opel v Rüsselsheime bol zničený počas spojeneckých náletov. Zachované časti odviezli Sovieti v rámci povojnových reparácii, hoci Rüsselsheim ležal v americkej okupačnej zóne.
Unikátna fotografia, ktorá sa podarila AUTO BILDU. V pozadí Opel Kadett K38 z roku 1938 a v popredí Moskvič M 401 z roku 1957. Identické autá. Aj keď Moskvič mal výkon 26 koní a Kadaett len 23.Unikátna fotografia, ktorá sa podarila AUTO BILDU. V pozadí Opel Kadett K38 z roku 1938 a v popredí Moskvič M 401 z roku 1957. Identické autá. Aj keď Moskvič mal výkon 26 koní a Kadaett len 23.
Opel Blitz 1.75t bol malú úžitkový automobil z rokov 1950–56, ktorý pomáhal postaviť na nohy vojnou zničenú nemeckú ekonomiku.Opel Blitz 1.75t bol malú úžitkový automobil z rokov 1950–56, ktorý pomáhal postaviť na nohy vojnou zničenú nemeckú ekonomiku.
Opel Blitz 1.75t Kässbohrer Kleinbus z rokov 1952 až 1960. Malý výletný autobus s presklenou strechou využíval podvozok nákladného auta Blitz.Opel Blitz 1.75t Kässbohrer Kleinbus z rokov 1952 až 1960. Malý výletný autobus s presklenou strechou využíval podvozok nákladného auta Blitz.
Opel Kapitän, šesťvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra a výkonom 55 kW (75 k). Rok výroby 1956.Opel Kapitän, šesťvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra a výkonom 55 kW (75 k). Rok výroby 1956.
Opel Olympia Rekord P 1700. Motor mal objem  1 680 cm3 a výkon 40 kW (55 k). Výroba bežela v rokoch 1957 až 1960.Opel Olympia Rekord P 1700. Motor mal objem  1 680 cm3 a výkon 40 kW (55 k). Výroba bežela v rokoch 1957 až 1960.
Opel Olympia Caravan z roku 1956. Názov Caravan v sebe spájal car and van - teda dodávku a auto. Škoda, že Opel od tohto pomenovania kombíkov upustil, lebo minimálne v Nemecku sa názov dlho používal ako synonymum pre všetky kombi.Opel Olympia Caravan z roku 1956. Názov Caravan v sebe spájal car and van - teda dodávku a auto. Škoda, že Opel od tohto pomenovania kombíkov upustil, lebo minimálne v Nemecku sa názov dlho používal ako synonymum pre všetky kombi.
Opel Kapitän z roku 1959 zaznamenal rekord. Stal sa Oplom s poradovým číslom 2 000 000.Opel Kapitän z roku 1959 zaznamenal rekord. Stal sa Oplom s poradovým číslom 2 000 000.
Opel Rekord P2 sa vyrábal v rokoch 1960 až 1963 vo viacerých karosárskych vyhotoveniach. Na obrázku je dvojdverové.Opel Rekord P2 sa vyrábal v rokoch 1960 až 1963 vo viacerých karosárskych vyhotoveniach. Na obrázku je dvojdverové.
Opel Kadett (A) v rokoch 1962 až 1965. S týmto autom sa značka dostala opäť na špičku svetovej automobilovej výroby.Opel Kadett (A) v rokoch 1962 až 1965. S týmto autom sa značka dostala opäť na špičku svetovej automobilovej výroby.
Opel Kapitän z roku 1962.Opel Kapitän z roku 1962.
Opel Rekord A vo výrobných dielňach v  Rüsselsheime v roku 1963. Takmer ako americké krížniky ciest.Opel Rekord A vo výrobných dielňach v  Rüsselsheime v roku 1963. Takmer ako americké krížniky ciest.
Čím väčší, tým lepší. Neprešlo ani desaťročie od skončenia vojny, oceľové plechy už neboli nedostatkovým tovarom a Opel vyrába limuzínu Admiral. Prvá generácia sa vyrábala v rokoch 1964 až 1965.Čím väčší, tým lepší. Neprešlo ani desaťročie od skončenia vojny, oceľové plechy už neboli nedostatkovým tovarom a Opel vyrába limuzínu Admiral. Prvá generácia sa vyrábala v rokoch 1964 až 1965.
Opel Commodore bol limuzínou s radovým šesťvalcom s objemom 2,5 litra a výkonom  84kW (115 k). Motor bol prepojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou.  Auto vážilo napriek veľkým rozmerom len 1 230 kg. V roku 1969 stálo 10 445 mariek.Opel Commodore bol limuzínou s radovým šesťvalcom s objemom 2,5 litra a výkonom  84kW (115 k). Motor bol prepojený s trojstupňovou automatickou prevodovkou.  Auto vážilo napriek veľkým rozmerom len 1 230 kg. V roku 1969 stálo 10 445 mariek.
Európska klasika s americkým motorom V8. Opel Diplomat V8 Coupé mal vidlicový osemvalec s objemom až 5 354 cm3 a s výkonom 169 kW (230 k). Rok výroby 1967.Európska klasika s americkým motorom V8. Opel Diplomat V8 Coupé mal vidlicový osemvalec s objemom až 5 354 cm3 a s výkonom 169 kW (230 k). Rok výroby 1967.
Opel Rekord C Caravan v roku 1971 oslavuje 10 miliónty vyrobený exemplár.Opel Rekord C Caravan v roku 1971 oslavuje 10 miliónty vyrobený exemplár.
Nielen veľkými limuzínami bol Opel živý na začiatku sedemdesiatych rokov. Malé športové auto z vyzývavým vzhľadom a arogantne prižmúrenými očami, to bol Opel GT. Na obrázku je typ 79 z rokov  1970 až 1973.Nielen veľkými limuzínami bol Opel živý na začiatku sedemdesiatych rokov. Malé športové auto z vyzývavým vzhľadom a arogantne prižmúrenými očami, to bol Opel GT. Na obrázku je typ 79 z rokov  1970 až 1973.
Opel GT 1900 so štvorvalcovým radovým motorom s objemom 1,9 litra mal výkon 66 kW/90 k. Cena nového v roku 1971 bola 12 210 mariek.Opel GT 1900 so štvorvalcovým radovým motorom s objemom 1,9 litra mal výkon 66 kW/90 k. Cena nového v roku 1971 bola 12 210 mariek.
Opel Manta A z rokov 1972 až 1975.Opel Manta A z rokov 1972 až 1975.
Opel Manta B bola dizajnová štúdia z roku 1973.Opel Manta B bola dizajnová štúdia z roku 1973.
Opel Kadett C GT/E z roku 1977. Obľúbené športové auto malo motor s objemom dva litre a výkon 115 koní, čo stačilo na rýchlosť 190 km/h! Na tú dobu to bolo delo.Opel Kadett C GT/E z roku 1977. Obľúbené športové auto malo motor s objemom dva litre a výkon 115 koní, čo stačilo na rýchlosť 190 km/h! Na tú dobu to bolo delo.
Opel Ascona C, osobný automobil strednej triedy, sa vyrábala v rokoch 1981 až 1988 (prvá generácia A od roku 1970). Jej nasledovníkom bol Opel Vectra.Opel Ascona C, osobný automobil strednej triedy, sa vyrábala v rokoch 1981 až 1988 (prvá generácia A od roku 1970). Jej nasledovníkom bol Opel Vectra.
Prvý Opel Zafira sa vyrábal medzi rokmi 1999 až 2003. Opel zase správne trafil dopyt po veľkých jednopriestorových MPV. Koncepciu potom rozvíjal vo viacerých veľkostiach.Prvý Opel Zafira sa vyrábal medzi rokmi 1999 až 2003. Opel zase správne trafil dopyt po veľkých jednopriestorových MPV. Koncepciu potom rozvíjal vo viacerých veľkostiach.
Opel Signum 3,2 V6 sa vyrábal len v krátkom období 2003 až 2008, výhradne počas jednej generácie. Odvodený bol od modelu Opel Vectra. Signum využívalo platformu GM Epsilon s dlhým rázvorom, ktorú používal aj Opel Vectra Caravan. Jeho nástupcom bola Insignia Sports Tourer - hoci tá mala iný typ karosérie.Opel Signum 3,2 V6 sa vyrábal len v krátkom období 2003 až 2008, výhradne počas jednej generácie. Odvodený bol od modelu Opel Vectra. Signum využívalo platformu GM Epsilon s dlhým rázvorom, ktorú používal aj Opel Vectra Caravan. Jeho nástupcom bola Insignia Sports Tourer - hoci tá mala iný typ karosérie.
Opel Corsa-e z roku 2019. Elektromobil je tu!Opel Corsa-e z roku 2019. Elektromobil je tu!
Walter Rohrl na Opli Ascona.Walter Rohrl na Opli Ascona.
Ari Vatanen na Safari rely.Ari Vatanen na Safari rely.
Podobizeň zakladateľa spoločnosti Adama Opla (1837 – 1895). Začiatku výroby áut sa nedožil.Podobizeň zakladateľa spoločnosti Adama Opla (1837 – 1895). Začiatku výroby áut sa nedožil.
Reklama z roku 1899. Všetko to začalo šijacími strojmi. Opel sa pri nich naučil precíznu jemnú mechaniku a kvalitné dielenské vypracovanie.Reklama z roku 1899. Všetko to začalo šijacími strojmi. Opel sa pri nich naučil precíznu jemnú mechaniku a kvalitné dielenské vypracovanie.
Toto je už originál z vývoja firmy Opel. Typ Motorwagen 10/12 PS Tonneau z roku 1903. Ako už hovorí jeho názov, mal 12 koní.Toto je už originál z vývoja firmy Opel. Typ Motorwagen 10/12 PS Tonneau z roku 1903. Ako už hovorí jeho názov, mal 12 koní.
Pásová výroby bicyklov značky Opel v roku 1927.Pásová výroby bicyklov značky Opel v roku 1927.
Opel 4/8 PS vo verzii dvojsedadlové torpedo. Oveľa známejší je však pod prezývkou Doktorwagen, ktorú dostal pre svoju obľúbenosť u doktorov. Na obrázku je exemplár z roku 1909.Opel 4/8 PS vo verzii dvojsedadlové torpedo. Oveľa známejší je však pod prezývkou Doktorwagen, ktorú dostal pre svoju obľúbenosť u doktorov. Na obrázku je exemplár z roku 1909.
Zdvihový objem 12,3 litra a výkon 260 k (191 kW) – v roku 1914 to bolo najvýkonnejšie vozidlo vyrobené v továrni Opel: Zelené monštrum alebo Grünes Monster. Dokáže dosiahnuť rýchlosť až okolo 230 km/h.Zdvihový objem 12,3 litra a výkon 260 k (191 kW) – v roku 1914 to bolo najvýkonnejšie vozidlo vyrobené v továrni Opel: Zelené monštrum alebo Grünes Monster. Dokáže dosiahnuť rýchlosť až okolo 230 km/h.
Opel RAK2 - druhá generácia raketového auta využívala 24 rakiet na pevné palivo. 23. mája 1928 dosiahol Opel RAK2 rýchlosť 238 km/h. Podobné pokusy boli vždy spojené s veľkým rizikom a obrovským diváckym záujmom.Opel RAK2 - druhá generácia raketového auta využívala 24 rakiet na pevné palivo. 23. mája 1928 dosiahol Opel RAK2 rýchlosť 238 km/h. Podobné pokusy boli vždy spojené s veľkým rizikom a obrovským diváckym záujmom.
Opel Admiral Cabriolet. Štvordverová karoséria s aerodynamickým tvarom z rokov 1938 až 1939.Opel Admiral Cabriolet. Štvordverová karoséria s aerodynamickým tvarom z rokov 1938 až 1939.
Opel Kadett Special Sedan bol dvojdverový. Výroba bežala medzi rokmi 1938 až 1940, potom bol Opel nútený prejsť na vojenskú produkciu pod štátnym riadením. General Motors nemal na výrobu počas vojny dosah. Po vojne bola značná časť výroby zničená a zvyšnú zabrali Sovieti.Opel Kadett Special Sedan bol dvojdverový. Výroba bežala medzi rokmi 1938 až 1940, potom bol Opel nútený prejsť na vojenskú produkciu pod štátnym riadením. General Motors nemal na výrobu počas vojny dosah. Po vojne bola značná časť výroby zničená a zvyšnú zabrali Sovieti.
Opel Olympia Rekord P1 Caravan z roku 1959. Mala motor s objemom 1,5 litra a s výkonom 45 koní.Opel Olympia Rekord P1 Caravan z roku 1959. Mala motor s objemom 1,5 litra a s výkonom 45 koní.
Opel Corsa (A) 1982–1993. Prvú Corsu propagovala aj vtedajšia nemecká tenisová hviezda Stefi Grafová.Opel Corsa (A) 1982–1993. Prvú Corsu propagovala aj vtedajšia nemecká tenisová hviezda Stefi Grafová.
SUV, ktoré ani nevedelo, že založilo legendu SUV. Opel Frontera prvej generácie sa vyrábal v rokoch 1991 až 1995. Auto s pohonom všetkých kolies do mesta aj do lesa. Geniálny nápad.SUV, ktoré ani nevedelo, že založilo legendu SUV. Opel Frontera prvej generácie sa vyrábal v rokoch 1991 až 1995. Auto s pohonom všetkých kolies do mesta aj do lesa. Geniálny nápad.
Opel Mokka-e z roku 2020 ju už súčasťou najnovšej éry.Opel Mokka-e z roku 2020 ju už súčasťou najnovšej éry.

Video

Chystá sa supervulkán na erupciu? Odpoveď vedcov prekvapí

Červy ako potravina: V Európe môžeme konzumovať hmyz, dáte si?

Červy ako potravina: V Európe môžeme konzumovať hmyz, dáte si?

Čaj z trusu húseníc:  Odvážili by ste sa ochutnať?

Čaj z trusu húseníc: Odvážili by ste sa ochutnať?

38
Brada a fúzy sa stali znamením vojnových veteránov, nechávali si ich však narásť aj tí, ktorí na Kryme nikdy neboli.

FOTO Účesy, brady a fúzy v 19. storočí: Páčia sa vám?

3
Mary Somervillová.

Bravúrna vedkyňa, o ktorej ste nepočuli: Mary Somervillovou muži pohŕdali

4
1. decembra 1783, sa Jacques Charles a Nicolas-Louis Robert vzniesli do výšky asi 500 metrov. Vo vzduchu vydržali dve hodiny a päť minút a precestovali 36 kilometrov. Potom bezpečne po západe slnka pristáli severne od Paríža. Nadšení muži sa ihneď znovu vzniesli a vo výške tritisíc metrov opäť uvideli západ slnka. Následne opäť pristáli.

Prvý let vodíkového balóna: Dedinčania ho napadli vidlami a kosami

36
Mobilné knižnice mali najväčšiu popularitu v USA.

FOTO Keď knihy chodili za ľuďmi: Ako vyzerali pojazdné knižnice?

3
Za hladomor mohlo do veľkej miery intenzívne sucho, ktoré prakticky zničilo úrodu na Dekanskej plošine. Napriek tomu mohlo ísť do veľkej miery len o nepríjemnosť, ktorá by nespôsobila straty na životoch. Netreba však zabúdať na fakt, že India bola v tom čase kolóniou Veľkej Británie a tunajšie prírodné zdroje tak patrili Európanom.

Veľký indický hladomor: Keď sa obilie vyvážalo za cenu ľudských životov

30
Viktoriánske ženy nosili na dnešné pomery mimoriadne komplikované účesy.

FOTO Bizarné a komplikované: Pozrite si účesy z 19. storočia