Menu
zdroj: Shutterstock
Happy,To,Sleep

Fotostory Sedem najčastejších mýtov o spánku: Veríte im aj vy?

Prekvapilo by vás, koľkí ľudia veria nasledujúcim mýtom o spánku.

People,,Bedtime,And,Rest,Concept,-,Woman,Lying,In,Bed
Zdroj: Shutterstock

Chrápanie je bežné a neškodné

Väčšina z nás niekedy v živote chrápala. Keď sa však chrápanie stane častým a veľmi hlasným, môže ísť o znak toho, že trpíte poruchou, ktorú musíte čo najskôr odstrániť. Môže to byť napríklad obštrukčné spánkové apnoe. Ide o pomerne bežnú poruchu, ku ktorej dochádza, keď sú dýchacie cesty zablokované a dýchanie sa počas spánku náhle preruší alebo dokonca zastaví, čo spôsobí, že sa zobudíte.

Takýto pacient si počas noci dobre neoddýchne a s najväčšou pravdepodobnosťou sa bude cítiť unavený a bude trpieť nadmernou ospalosťou. To môže ovplyvniť koncentráciu a tým aj schopnosť vykonávať každodenné úlohy efektívnym spôsobom a môže dokonca zvýšiť riziko pri činnostiach, ktoré si vyžadujú plnú pozornosť, ako je napríklad šoférovanie. Apnoe a chrápanie spojené s týmto stavom by mal liečiť odborník na spánok. Ak si myslíte, že ním trpíte, existuje niekoľko vecí, ktoré môžete zmeniť, aby ste svoje telo posunuli správnym smerom:

  • udržiavajte si primeranú hmotnosť
  • obmedzte konzumáciu alkoholu
  • obmedzte spanie na chrbte