Reklama

FOTO 10 zaujímavostí o Facebooku: Prečo chýba tlačidlo dislike?

as+

Zdroj: Shutterstock

Reklama

Vynálezca sociálnej siete hovorí, že nenavrhol ikonku s výrazom neľúbosti z pochopiteľných dôvodov

Facebook.

Zdroj: Shutterstock

Ak je známy znak sociálnej siete kultúrnou ikonou, potom tlačidlo „dislike“ je čistý internetový mýtus. Tisíce ľudí zaň podpísali petíciu, milióny užívateľov cítia v podvedomí, ako ich svrbí prst, len-len to tlačidlo stisnúť, a napriek tomu ho Facebook nemá a pravdepodobne ani mať nebude.

Podľa muža, ktorý túto sieť vynašiel, by ikonka „dislike“ poskytla užívateľom bleskovú možnosť, aby ihneď presne dali najavo, čo si myslia o linkoch, fotografiách, statusoch alebo komentoch svojich priateľov. To by malo za následok jav, ktorý jemne nazývame „neblahé dôsledky“.

O potrebe znaku „nepáči“ sa skutočne počas tvorby symbolu „páči“ hovorilo, ale potenciálne negatívne následky sa tvorcom zdali privysoké. Dôvod, prečo na prvom mieste zaviedli symbol „páči“, bol taký, že mnohí ľudia chceli oceniť niečo, čo urobil ich známy alebo priateľ, ale necítili potrebu to komentovať.

Veľa komentárov tvorilo jediné slovo, ako „v pohode“ alebo „wow“, takže po zavedení symbolu „like“ stačilo ľuďom jedno kliknutie.

Zdroj: Shutterstock

1.  Logo Facebooku je modré, pretože Mark Zuckerberg je farboslepý, ak ide o červenú a zelenú farbu. „Modrá je pre mňa najbohatšia farba. Vidím všetko modré,“ povedal Zuckerberg v rozhovore pre New Yorker. Farba je taká populárna, že firemný obchod Facebooku dokonca predáva lak na nechty v tej farbe.

Zdroj: Shutterstock

2. Facebook môžete prechádzať aj hore nohami. Facebook v súčasnosti podporuje vyše 70 rôznych jazykov – vrátane tzv. pirátskej (slangovej) angličtiny a angličtiny dolu hlavou. Stačí kliknúť na zmenu aktuálneho jazyka! 

Zdroj: Shutterstock

3. Zuckerbergovo najobľúbenejšie oblečenie, sivé tričko alebo mikina, šetrí generálnemu riaditeľovi čas rozhodovaním o tom, čo si obliecť každý deň. Avšak Zuckerberg je známy tým, že sa vie obliecť, keď si to príležitosť vyžaduje. V roku 2011 sa na akcii s Barackom Obamom objavil v obleku, prezident sa predstavil slovami: „Ja som Barack Obama, ten chlapík, kvôli ktorému si Mark obliekol sako a kravatu.

Zdroj: Shutterstock

4. V júli 2006 Zuckerberg odmietol ponuku jednej miliardy dolárov (787 835 815 eur) od Yahoo, ktoré chceli jeho sociálnu sieť kúpiť. Mal vtedy 22 rokov a vlastnil 25 percent spoločnosti. Zuckerberg údajne odmietol mastnú sumu so slovami: „Neviem, čo by som robil s tými peniazmi. Asi by som začal budovať ďalšiu sociálnu sieť. Niečo ako je táto, čo už existuje.“ Určite sa rozhodol správne: Facebook je teraz ocenený na 528 miliárd dolárov.

Zdroj: Shutterstock

5. Na Facebook sa denne nahrá asi 350 miliónov fotiek, používatelia doteraz dodali na sociálnu sieť vyše 250 miliárd záberov. To je štyritisíc snímok stiahnutých každú sekundu a okolo štyroch percent všetkých fotografií, ktoré boli kedy urobené.

Zdroj: Shutterstock

6. V nadväznosti na finančnú krízu 2008 a 2009 sa na Islande rozhodli prepísať ústavu a s pomocou Facebooku chceli získať návrhy na zmenu od občanov. Bohužiaľ, aj napriek tomuto pokrokovému prístupu bol zámer vinou politikov zmarený v polovici roka 2013 pre rôzne (väčšinou technické) dôvody.

Zdroj: Shutterstock

7. Prieskum YouGov oznámil, že tri štvrtiny fotografií britského servera Facebook zobrazujú opitých ľudí alebo pod vplyvom inej návykovej látky. Avšak prieskum  požiadal užívateľov, aby sami odhadli počet ľudí na snímkach pod vplyvom návykovej látky, a rovnako ako všetky údaje na Facebooku, aj tento by mohol byť nadsadený.

Zdroj: Shutterstock

8. Zuckerberg nie je priaznivec Twitteru. Napriek tomu, že má takmer tristotisíc prívržencov, on sám tweetoval len 19-krát. Raz v roku 2012 a zvyšok v roku 2009. Hoci popri Facebooku je Twitter len trpaslíkom z hľadiska aktívnych užívateľov (jedna miliarda v porovnaní s 200 miliónmi), mikroblogovacia stránka spracúva najnovšie správy lepšie. Facebook zase lepšie predstavuje trendy témy a špecializované správy.

Zdroj: Shutterstock

9. Facebook prevádzkuje Bounty Hunter program – pre chyby. Rovnako ako mnoho ďalších veľkých technologických spoločností Facebook ponúka peňažné odmeny bezpečnostným prieskumníkom, ktorí poukazujú na nedostatky. Minimálna poukázaná čiastka bola doteraz 500 dolárov (394 eur) a najvyššia  k dnešnému dňu bola 33.500 dolárov (26 393 eur).

Zdroj: Shutterstock

10. Vyše tretina rozvodov v roku 2011 sa odvolávala na Facebook, ako vyplýva z prieskumu britskej právnickej firmy Divorce Online. Presné údaje môžu byť iba odhadom, ale vzhľadom na osem biliónov správ na Facebooku, odoslaných v roku 2013, je isté, že veľké množstvo dôkazov sa nachádza práve na sociálnej sieti.

 

Vyberáme pre vás niečo PLUS