Menu
zdroj: Shutterstock
Príliš veľa stresu
Problém stresu nie je len to, že sa vytočíte do biela, idú z vás hromy blesky, alebo naopak sa zhrýzate kvôli práci, láske, obavám, stres nepominie tak okamžite.  V krvi totiž ostávajú stresové hormóny a najmä kortizol. Odbúrava sa pomaly a preto spánok nechodí. Kto má v krvi príliš veľa kortizolu, nepomôže mu na zaspávanie ani melatonín. Jedinou možnosťou je zbaviť sa stresu a opäť budete spávať ako malé dieťa v perinke. Ktoré nemá stres ani vtedy, ak plače.

Fotostory Čo sa stane s telom, ak budete vstávať vždy v rovnaký čas?

Niekoľko štúdií ukázalo, že dôsledný nočný spánok a ranná rutina prispievajú k zdravšiemu životnému štýlu.

Starnete Nič zvláštne sa nedeje, jednoducho vám pribúdajú roky a ubúda spánok. Ako starneme, naše telo prirodzene začínajú produkovať menej melatonínu, hormónu, ktorý reguluje spánok v reakcii na tmu. Ide o iróniu, že keď sa nám život začne skracovať, tak sa nám skráti aj noc. V tomto prípade pomôže pravidelný pohyb a občasná suplementácia melatonínom. Pozor však na príliš vysoké dávky. Inak si odpálite receptory citlivé na melatonín a efekt nespavosti sa bez liekov ešte prehĺbi.Shutterstock

Budete proaktívnejší a vytrvalejší

Množstvo úspešných ľudí vrátane generálnych riaditeľov je členmi klubu „o piatej ráno“. Ide o koncept, ktorý vytvoril Robin Sharma vo svojej knihe The 5 AM Club. Tu uvádza, že prvé hodiny vášho dňa sú mimoriadne cenné. Podľa nemeckej štúdie ľudia, ktorí majú vo zvyku vstávať skoro ráno, majú tendenciu byť vytrvalejší, spolupracovať a túžiť po nových skúsenostiach.