Počas roku 1942 bol konečný výsledok druhej svetovej vojny stále veľmi neistý a Spojené štáty americké sa obávali japonskej invázie na svoje západné pobrežie. Vo februári 1942 Japonci napadli rafinériu v kalifornskej Santa Barbare v Kalifornii a mnohí ľudia sa obávali, že budú nasledovať ďalšie útoky. Armáda reagovala na tieto obavy vyslaním niekoľkých skupín vzducholodí na monitorovanie nepriateľskej činnosti pozdĺž pobrežia.

L-8 vzlietla krátko po šiestej hodine ráno 6. augusta 1942 a mala pátrať po japonských ponorkách. Opustila základňu na ostrove Treasure Island v Sanfranciskom zálive a vydala sa nad more. O dve hodiny neskôr ju svedkovia videli južne od San Francisca. Očividne mala problémy a letela príliš nízko. Škrtla o útesy na pláži, poškodila niekoľko striech rodinných domov, na miestne golfové ihrisko zhodila jednu zo svojich hlbinných náloží a napokon spadla na zem.

Ako už sme uviedli, kabínu našli záchranári prázdnu. Padáky v nej boli úhľadne zložené, ale chýbali záchranné vesty. To bolo pochopiteľné, členovia posádky ich museli mať počas letu povinne na sebe. Nafukovací čln bol taktiež v kabíne, vysielačka fungovala, aj paliva bolo dosť, ale batérie boli vybité. Utajené dokumenty sa taktiež stále nachádzali na palube.

Čo sa vlastne stalo?
Vo vzducholodi L-8 mali byť dvaja muži: poručík Ernest Cody a jeho kolega Charles Adams. Cody si vyslúžil preukaz pilota v roku 1941, Adams mala nalietaných vyše 2 200 hodín. Nik si nevedel vysvetliť, ako mohli zmiznúť.

Začali sa vynárať najrôznejšie hypotézy. Hovorilo sa, že muži chceli dezertovať z armády a vymysleli dômyselný plán úteku. Iní vraveli, že ich zajala japonská ponorka, ďalší zasa, že jeden zabil druhého a potom nafingoval vlastnú smrť. Najtriezvejšie odhady sa týkali poškodených dvierok na dne kabíny, cez ktoré muži vypadli. Naopak tie najšialenejšie hovorili o únose mimozemšťanmi.

V nasledujúcich mesiacoch sa tiež objavili „zaručené“ svedectvá, že pilotov niekde videli. Jedno pochádzalo dokonca aj od Codyho matky. Tá vraj syna videla v roku 1943 v meste Phoenix a podľa jej slov vyzeral, akoby utrpel vážny šok, alebo akoby sa uňho prejavila mentálna porucha.

a
Zdroj: Public Domain

Isté je len to, že krátko pred letom zo vzducholode vystúpil mechanik J. Riley Hill. Mal letieť, ale zistil, že vzducholoď je v dôsledku vlhkosti preťažená a radšej nenastúpil, aby ju ešte viac nezaťažil. O 6:03 L-8 vzlietla a mala vykonať štvorhodinový pátrací let. O 7:42 sa posádka ozvala, že zbadala na mori olejovú škvrnu. Tá naznačovala prítomnosť japonskej ponorky v oblasti. Išlo o poslednú správu, ktorú piloti vyslali.

Svedkovia z dvoch lodí tvrdili, že L-8 bola vo vzduchu ešte najmenej hodinu. Dokonca preletela len vo výške desať metrov nad hladinou tesne vedľa jedného z plavidiel a bolo vidieť, že v kabíne sú dvaja muži. Približne o 9:00 L-8 vzdala pátranie a vydala sa smerom k San Franciscu. Na vzletovej základni už sa o jej posádku začali obávať, pretože dlho nevyslala žiaden signál. Požiadali teda aj civilných pilotov, aby po nej pátrali. O 10:50 sa ozval pilot, ktorý videl L-8 neďaleko mosta Golden Gate. Vraj sa mu zdalo, že stroj je pod kontrolou. O 11:00 videlo vzducholoď pátracie lietadlo vyslané zo základne. Vznášala sa vo výške asi 700 metrov, ale očividne ju niekto naďalej pilotoval. O 11:15 ju však už bolo zo zeme vidieť poškodenú s priehlbinou v strede vaku. Očividne ju poháňal iba vietor, a to až do momentu, kým sa zrútila. Čo v kabíne záchranári našli už viete. Aj po vyše 75 rokoch však ostáva rovnakou záhadou, kam sa podeli telá pilotov.